Jak ważne są emocje? Co możemy osiągnąć znając oraz rozumiejąc nasze emocje? Czy te złe emocje też są nam potrzebne? Jak rozładowywać emocje? Czy da się zamienić niepożądaną emocję w tę pozytywną? Na takie i wiele innych pytań będą w tym roku próbowały odpowiadać dzieci 5 i 6 -letnie. Przy okazji opowiadań, plansz, gier, scen dramowych, ćwiczeń ruchowych i prac plastycznych…zamierzamy się świetnie bawić. Wszystko oczywiście w emocjach! Miejmy nadzieję, że tylko tych dobrych.

0 września to wyjątkowy dzień w kalendarzu. Nie tylko ze względu na to,że świętujemy Dzień Chłopaka ale również ze względu na osoby niepełnosprawne. I tak, dzieci z 4-5-6-latków zaczęły projekt pt. “Jak mówić o niepełnosprawności?”,który będzie realizowany w roku 2024/2025. Zajęcia pierwsze przybliżyły dzieciom istotę niedosłuchu i głuchoty ,a także nakreśliły czym jest język migowy oraz co to takiego piktogramy i gdzie można je zobaczyć. Przy okazji opowiadania pt. “Szymon i kosmiczne aparaty” , dzieci odpowiadały na pytania, zapoznały się z wyglądem aparatów słuchowych, porównywały do czego lub kogo mogą one być podobne. Dwie grupy kolorowały powiększone aparaty słuchowe, a grupa 6-latków odrysowywała swoje dłonie tak, aby na kartkach powstał motyl,którego będą wycinały i ozdabiały. Motyl jest symbolem osób niesłyszacych, a trzepot skrzydeł motyla – symbolem języka migowego.

Wszystkie grupy uczestniczyły w zabawie spostrzegawczej pt. “Co mówię?”, która miała na celu próbę odgadnięcia co mówi nauczyciel lub kolega, poruszając jedynie ustami. Czytanie z ruchu warg , jak się okazało nie było wcale takie proste. Język migowy, a ściślej mówiąc trzy zwroty grzecznościowe, których uczyły się dzieci, tak zafascynował przedszkolaków, że mam nadzieję rozwijać… Czytaj więcej 0 września to wyjątkowy dzień w kalendarzu. Nie tylko ze względu na to,że świętujemy Dzień Chłopaka ale również ze względu na osoby niepełnosprawne. I tak, dzieci z 4-5-6-latków zaczęły projekt pt. “Jak mówić o niepełnosprawności?”,który będzie realizowany w roku 2024/2025. Zajęcia pierwsze przybliżyły dzieciom istotę niedosłuchu i głuchoty ,a także nakreśliły czym jest język migowy oraz co to takiego piktogramy i gdzie można je zobaczyć. Przy okazji opowiadania pt. “Szymon i kosmiczne aparaty” , dzieci odpowiadały na pytania, zapoznały się z wyglądem aparatów słuchowych, porównywały do czego lub kogo mogą one być podobne. Dwie grupy kolorowały powiększone aparaty słuchowe, a grupa 6-latków odrysowywała swoje dłonie tak, aby na kartkach powstał motyl,którego będą wycinały i ozdabiały. Motyl jest symbolem osób niesłyszacych, a trzepot skrzydeł motyla – symbolem języka migowego.

Skip to content